Äntligen =)

Äntligen äntligen äntliiigen!

Runt den 20 oktober kommer vi hämta vår Russel valp!
Jag kan knappt bärga mig =)
Guuh vad roligt!
Beslutet tog vi idag
Det känns helt okej och vi hoppas det kommer funka med våra kattor.

Det är en Jack Russel som vi ska ha på foder!
Jag har inte skrivit något om det i min blogg
Men det är en kull som våra vänner Kattis & Nicklas fick för några veckor sedan
Som jag ifrån början, jah redan samma dag de föddes varit med

Ett minne från den dagen

*
Jag är ute och rastar valptiken Nette på deras trädgård
Hon sätter sig och börjar krysta
Varpå det kommer någon slemboll som hänger utanför henne!
Kattis sköter lillpojken på ovanvåningen
Nicklas ligger på golvet i vardagsrummet
Jag roppar i panik!!:

- Nicklas!! Nu kommer valparna! Nicklas Nicklas skynda kom!!

Inge svar

-Nicklas!!!

En trött Nicklas tittar upp från vardagsrumsgolvet där han har SOMNAT!
Förstå vad som hade hänt! *skratt*

Ingen fara på taket.. Men Gud i mig vad rädd jag blev
Förstå om valparna kommit ute på gräset och där står jag!
Vilken syn

Nu blev det lite komplikationer så Kattis och jag for iväg till Strömsholm
Trött som man var
Jag körde
Kattis bak
Väl framme vid Strömsholm

  • Smådjur
  • Hästar
Står det på en skylt med riktmärken

-Kattis var ska vi någonstans?
-Men Bea vi har väl ingen häst med oss?!
*skratt*!

Dagen till ända
Det blev fyra valpar varav en flyttar till oss!
I hopp om att det ska fungera!
Den lilla valp vi ska ha på foder är en liten Braveheart
Den minsta valpen i kullen
Som också höll på och stryka med
Idag ligger den lite efter i utvecklingen
Dvs. den väger inte lika mycket som resten av syskonen och så

Det kommer bli bra och jag längtar!
Väntar och längtar!
Tiden har gått fort fram till nu
Men när det är sagt att vi ska ha honom på foder
Då kommer tiden krypa fram!

Nu ska jag slänga mig i soffan
Sen ikväll blir det bio!

Tack Kattis och Nicklas och en sovande Charlie för en underbart rolig ikväll igår!

/B

Kommentarer
Postat av: kattis

Han kommer få de så bra hemma hos er lille Braveheart alias Eddie ;-)



Kram

2009-10-04 @ 22:31:04
URL: http://familjensvengert.blogg.se/
Postat av: Mari

Haha, Bea, du är så himla rolig! Jag skrattade åt hästar/smådjursgrejen igen! :D

2009-10-05 @ 21:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0