Mållös

Jag vet inte vad jag ska skriva. Mer än att allt är missuppfattat. Och självklart är det missuppfattat då det skrivs på nätet. Som alltid. Jag har aldrig i mitt liv velat med flit göra någon illa. Men det har tydligen skett av ett rent missförstånd. Tyvärr av en person som jag alltid tyckt mycket om, väldigt mycket och som jag sett som en väldigt god kamrat under många år. Även fast vi inte hörs utav så ofta så har jag ändå vetat att personen ändå finns där. Men ack så fel jag har haft. Vet inte om detta missförstånd kan lösas, tror tyvärr inte det.

Ska skriva lite i klartext och vidareutveckla mina tankar från föregående blogginlägg.

- Giftermålet vårat och faderskapstest -

Här har det blivit ett missförstånd utom denna värld! Personen tror jag att sitter och kastar skit för att han/hon väntar barn och inte är gifta. Kan understryka att jag känner ett par som är gifta och har barn, restrerande av våra vänner och bekanta är antingen förlovade eller bara är tillsammans. Jag ser inge fel med det, och tycker absolut inte att det är konstigt. Inte på något sätt. Att jag skrev med kursiverad text där jag antog att folk skulle ta illa upp gjorde jag bara för att jag visste att det skulle komma reaktioner. Men som jag skrev, reaktioner som är helt onödiga. JAG SER INGE FEL ATT SKAFFA BARN OM MAN INTE ÄR GIFT. ABSOLUT INTE. Att vi ska gifta oss beror på att min blivande man friade under helgen efter vår fyraåriga förlovningsdag. Jag svarade JA. Tanken på att vi någon gång ska skaffa barn finns självklart. Och när den dagen kommer så kommer vi med all säkerhet vara jätte lyckliga. Självklart. Att han inte då behöver skirva under ett faderskapstest är väl också skönt. Det med faderskapstestet som jag antar blev en stor irritation hos personen är synd att den uppkom. Har under många år diskuterat denna sjuka idé som landstinget och staten kommit på. Herre Gud att man ens som far till sitt barn ska behöva skriva under. Vem säger att det är rätt far till barnet på förlossningen bara för att det kommer upp ett gift par? Otrohet finns väl ändå bland gifta par med? Alltså en allmän tanke och inget påhopp!


Min blogg handlar inte om baktankar för att förstöra läsarnas privatliv. Tycker man det eller känner så kan man ringa mig och ta upp det med mig och säga. " Du jag kände såhär efter att ha läst ditt inlägg. Varför har du skrivit så?" Istället för att ägna ett helt inlägg på sin egen blogg och försvara sig över saker man känner istället för och ringa. Det kan tyckas märkligt att jag gör på samma sätt och "försvarar mig" via ett blogginlägg. Men jag blev så jävla ledsen och kränkt över det. Skulle kunna ringa personen med en gång. Men eftersom klockan är 01.08 på natten och jag nyss kommit hem från min moster i Ludvika och själv kört hem 12 mil efter 5 timmars sömn som det tyvärr blev så måste ja skriva av mig och hoppas att personen läser detta i morgon förmiddag!

Vill också säga att jag tycker det är synd att du uppfattat mina frågor via msn som påhopp! Det är inga påhopp, jag vill höra mig för så att ni har det bra för att jag bryr mig. Inte för och klanka. Förlåt om det uppfattas så men det är verkligen inte menat så. Absolut inte.!!!!!!

Hur jag ska kunna sova med det här i huvudet. Vet inte. Är riktigt ledsen över detta, ska nog lägga ner allt vad msn, facebook och blogg hör till. Så man slipper bli osams med vänner man känt sedan måånga måånga år!

Godnatt.......


Kommentarer
Postat av: Suss

big deal om man är gift och väntar/har barn eller ogift o har/väntar barn. det e hur man själv väljer.vi e inte gifta och nr2 påväg ju. över lycklig. dock lite panik slagen. men det ordnar sig. hehe. tråkigt att det blivit en missförstånd mellan dig och nån du känner. sånt är aldrig roligt. men sånt händer OFTA mellan mig o mina vänner och bekanta. och tycker absolut att du ska fortsätta blogga. och folk måste acceptera att alla tycker olika.

men iallafall.. vi hörs och MÅSTE ses snart igen :D det va mysigt att gå till maxi o shoppa. hihi. IKEA nästa? ;)

2009-08-23 @ 10:12:52
URL: http://energibollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0