En dag med Vickis =)

Dagen började med ett besök på sjukhuset
Efter med en tur till Tuna Park
Som vanligt hittar Bea, alltså jag,  alltid det som hon/jag INTE söker
Idag sökte jag en The kanna
Det slutade med detta







Svarta formar, ur samma serie som pajformarna =)

Klädbutikerna gick vi förbi, hmm
I alla fall

Ett besök på

 Underbara Hem

Inköp Där =)

Hehe, som alltid!



Söt ängel till sovrummet

Och ljus

Två magneter



Syns inge bra
Det står
" Om du vill ha husets bästa plats - flytta på katten"

Lite söt



Blev ingen bra bild
Det står
"Ursäkta röran, men vi vill att ni ska känna er som hemma"

En sväng till kvällskröken hann vi med, och en liten till ÖB, hittade braständare =)
Tur vi snackade om det Jonna =)

Framåt femtiden begav vi oss till Autodäck
SKITFIRMA!!!!
Ska förklara
Kl 17 hade vi fått tid till byte av däck på Cittran (Citroën C5)
18 skulle den vara klar
Krille lämnar in bilen och berättar för Vickis och mig att de skulle ta en timme
Älskling åker till jobbet och vi går en sväng till Konstmuseét
Riktigt mysigt
Kika på konst ett tag och tog sedan en fika och snackade lite
Framåt sextiden går vi tillbax till däckfirman
Varpå jag ser Cittran står ute
"Är den redan klar?"
Går fram och känner på däcken
"Inga dubbar????!!!!"
Irritationen växer

Klampar in firman och ger dem en avhyvling
Spydig personal som gnäller över att det varit mycket bilar inne och att dem arbetat hela dan
Varför bokar man in mer än man klarar av??
synd för dem, jag har inte valt jobbet åt dem

Nåväl
Dem märker att jag är agitterad emot dem och tar snabbt in min bil
Säger sedan att sommardäcken inte går att balansera för att fälgen är kall
Varför har man då inte tagit in dem lite tidigare om man vet detta sen innan??
Som ni förstår är jag oerhört arg vid den här tiden
Säger åt dem att skita i sommardäcken och bry sig om vinterdäcken
Bilen är klar på en halvtimme
Betalning hade älskling redan gjort upp
800 kr
i Priset skulle det ingå
Vinterdäcken skulle föras över till plåtfälg
Sommardäcken till Aluminium fälg
Balansering på båda samt påläggning med vinterdäck på bilen

Som jag skrev tidigare kom puckona på att det inte går att balansera på kalla fälgar!!!
Så han sade att jag kunde hämta däcken imorgon
Vilket jag verkligen inte hade lust med
Sade åt dem att skita i det och att vi fixar sommarhjulen till nästa säsong

Vid betalningen säger puckot
"Ja 800 kronor"
800 kr? Nädu sa jag, balanseringen på sommardäcken gjorde ni aldrig
"Tänkte att ni har det betalt till våren"

Ja vad säger man
600 kr blev det men sommarhjulen kommer inte balanseras där i alla fall

Vi for sedan och handla
Fyllt på fruktskålen och handlat till veckans matlista
Vilket bara är två dar






Avslutar med nyttigheter som inhandlats idag

£ Satsumas
£ Papaya
£ Banan
£ Passionsfrukt
£ Mango
£ Vindruvor
£ Avokado

Ett långt inlägg idag,
kompl till helgen vårt nya sovrum =)

Ha det


Kommentarer
Postat av: syrran

vad du handlar syrran...saknar dejj

puss

2008-10-31 @ 12:57:08
URL: http://melizza.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0